Agria erbjuder digital djursjukrådgivning via Vethem

Agria Djurförsäkring utökar sitt erbjudande av kostnadsfri, digital rådgivning med erfarna veterinärer via Vethem. Det innebär att kunder i Agria nu kan välja mellan två leverantörer av digital djursjukrådgivning.

Sedan 2017 samarbetar Agria med FirstVet för digitala veterinärsamtal. Nu utökas möjligheten till digital djursjukrådgivning – från den 11 februari kan alla kunder som har sina hundar, katter eller hästar försäkrade i Agria välja mellan att kontakta FirstVet eller Vethem.

- Jag är glad över att vi nu utökar vårt erbjudande av digitala tjänster. Med det ger vi våra kunder större möjlighet att själva välja leverantör av djursjukvård, precis som när de besöker en vanlig fysisk klinik, säger Agnes Fabricius, vd Agria Djurförsäkring.

Med Vethem bokar djurägaren ett videomöte via en app som laddas ned kostnadsfritt. Varje möte är maximalt 10 minuter.

Hidayet Tercan är vd för Vethem:

- Hos oss får djurägare snabbt rådgivning av en erfaren veterinär. De får hjälp att bedöma om fallet är akut, vad de kan göra för djuret medan de väntar på en tid på kliniken eller om djuret kan behandlas i hemmet. Med vår tjänst kan djurägare få svar på frågor som skapar en trygghet och lugn hos djurägaren.

Vethem tar emot samtal alla dagar mellan kl. 8-24. Samtalen är kostnadsfria och obegränsade för kunder i Agria.

Här kan du läsa mer om digital rådgivning via Vethem och FirstVet här.