Agria förbättrar servicen för hunduppfödare

Genom att förbättra servicen för alla som föder upp hundar blir det nu ännu enklare att försäkra valpar och ge de små en trygg start i livet. Nu kan hunduppfödare snabbt och enkelt erbjuda valpköpare att ta över valpens försäkring digitalt vid ett ägarskifte.

- Vi vet att det viktigaste för hunduppfödaren är att valparna får en trygg start hos sina nya familjer. Därför har vi nu tagit fram en lösning som gör att uppfödaren snabbt och enkelt kan erbjuda sina valpköpare att ta över valpens försäkring digitalt, säger Patrik Olsson, hundexpert på Agria.

Individuell försäkring för varje valp – gratis för uppfödaren

Uppfödare kan nu enkelt teckna enskilda försäkringar för varje valp i valpkullen. Valparna får då en veterinärvårds- och livförsäkring helt gratis som gäller fram till att valpen flyttat till sitt nya hem eller upp till fyra månaders ålder. Erbjudandet gäller för nya kunder hos Agria.

- Den nya möjligheten kommer att göra det ännu enklare för våra uppfödare att se till ingen valp går utan en försäkring, säger Patrik Olsson.

Valpköparen kan nu ta över försäkringen digitalt

Förbättringen gör det dessutom möjligt för valpköpare att ta över försäkringen digitalt för ett oavbrutet försäkringsskydd. Allt uppfödaren behöver göra är att registrera sina köpare hos Agria, därefter skickas ett SMS till valpköparen med en länk för att teckna en egen försäkring till valpen med motsvarande skydd.

Läs mer om Agrias uppfödarservice: