Agria Kunskapsboost – seminarieturné 2017: ”Matchmaking mellan häst och ryttare”

I januari drar Agria Djurförsäkring ut på seminarieturné i från Kalmar i söder till Piteå i norr med temat ”Matchmaking mellan häst och ryttare”. Hur ska man hålla huvudet klart när man hittar hästen som går rakt in i hjärtat, och vad krävs för en lyckad hästaffär?  Agrias expertgrupp ger svar och tips inför hästköpet.

Kunskapsboosten består av fem seminarier som spänner från rätt matchning mellan häst och ryttare till juridiken kring hästköp via veterinära aspekter och vidare till hur hästägandet blir långt och lyckosamt. Mängder av konkreta tips, roliga idéer och intressanta vinklar utlovas.

I expertgruppen finns en rad namnkunniga profiler som advokat CG Leissner, Agrias hästveterinär Karl-Henrik Heimdahl, Malin Axel-Nilsson, som doktorerat i matchmaking mellan häst och ryttare, Sissi Lilja, en av Sveriges mest rutinerade tränare, samt Agrias profilryttare Jens Fredricson, Carl Hedin och Emelie Brolin. Tillsammans delar de med sig av sina bästa tips för ett hållbart och sunt hästägande.

Att äga en häst är i mina ögon en långvarig kärleksaffär. Med Kunskapsboosten vill vi bidra till ett lyckat och tryggt ägarbyte när man hittat hästen som går rakt in hjärtat, säger Stefan Fur, affärsområdeschef, Häst & Lantbruk, Agria Djurförsäkring.

Programmet i korthet

För utförligt program och mer information, klicka här.

• Advokatens bästa råd. Så undviker du vanliga fallgropar vid hästköp. Advokat C-G Leissner.
  • Veterinärbesiktning, vetchecks och alternativa behandlingsmetoder – vad ska jag välja och vad ska jag tro på? Veterinär Karl-Henrik Heimdahl
  • Fikapaus och mingel
  • EM i Göteborg 2017
  • Matchmaking – tre hästpersonlighetstyper matchar bättre eller sämre med ryttares personlighetstyper. Forskare Malin Axel-Nilsson
  • Utbilda för hållbarhet. Profilryttarna Jens Fredricson, Carl Hedin eller Emelie Brolin.
  • Receptet för ett samspelt ekipage i många år. Tränare Sissi Lilja
  • Paneldebatt och frågestund. Samtliga föreläsare.

Anmälan

Alla är välkomna till Kunskapsboosten. Priset för Agriakunder är 60 kr per person, medan icke-Agriakunder betalar 100 kr. Förutom seminariet, ingår fika och en goodiebag i biljetten. Anmäl dig här.

Turnéplan Agria Kunskapsboost 2017

Torsdag 12 januari kl 17-20:30 på Ingelstads naturbruksgymnasium i Kalmar