Agria Petinsure lanseras i Irland

Nu lanseras Agria Petinsure i Irland och ersätter därmed varumärket Petinsure som togs över i samband med det tidigare förvärv av företaget Capstone. Agria tar också över rollen som försäkringsgivare. Agnes Fabricius, vd på Agria, menar att den låga försäkringsgraden ger utrymme till att öka andelen försäkrade hundar och katter på Irland och därmed öka djurens välmående och hälsa.

Agnes Fabricius, vd, Agria Djurförsäkring samt Bernard O´Sullivan, vd för Agria Petinsure.

- Det är bara början av vår resa med att stärka erbjudandet till irländska djurägare. Den låga försäkringsgraden ger utrymme för tillväxt och ökad djurhälsa, samtidigt som vi behöver öka kännedomen om fördelarna med att försäkra sitt husdjur, säger Agnes Fabricius, vd på Agria Djurförsäkring.

Bernard O´Sullivan har utsetts till vd för Agria Petinsure. Han har en internationell bakgrund på ledande positioner inom finansiell tjänstesektor.

I februari 2022 förvärvade Agria det irländska bolaget Capstone Financial Services Limited som erbjöd djurförsäkringar under varumärket Petinsure. Nu ändras Petinsure till Agria Petinsure och Agria tar också över rollen som försäkringsgivare efter Arch Insurance.

Agria verkar därmed i de fyra nordiska länder samt i Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Nederländerna och Irland.