Agrias nya koncept "Ett smartare djurliv" följer djurägare från första klappen till sista kramen

Agria expanderar i Europa och lanserar i mitten av november ett nytt varumärkeskoncept. "Ett smartare djurliv", utvecklat i samarbete med NORD DDB. Den nya kommunikationen ska stärka Agrias varumärke med målet att bli marknadsledare inom djurförsäkringar i Europa genom en tydlig kunskapsposition.

Med en historik som sträcker sig över 130 år och försäkringar som täcker allt från häst, hund och katt till ovanliga djurarter som geckoödlor och fåglar, har Agria en stark position inom djurförsäkringar i Europa.  Nu tar företaget ytterligare ett steg framåt genom att använda den samlade kunskapen från mer än ett sekel för att agera inte bara som ett försäkringsbolag, utan som en community för djurägare.

Tillsammans med NORD DDB har Agria utvecklat det nya varumärkeskonceptet som är en hyllning till de unika band som binder människor och deras husdjur samman på ett insiktsfullt och emotionellt sätt.

- Agria är närvarande genom hela djurets livscykel, från den första klappen till den sista kramen. Med vårt nya koncept vill vi visa att vi vet hur det är att ha djur, det är fantastiskt men inte riktigt alltid. Vi strävar efter att inte bara erbjuda försäkringar, utan också stöd och kunskap i både vått och torrt, säger Lottie Funck Ekelund, marknadschef på Agria.

Det nya konceptet markerar början på en integrerad kampanj som kommer att rulla ut i Europa under vintern med start i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland under vecka 46.

- Konceptet grundar sig på ett omfattande strategiarbete där vi vänt på varenda sten för att landa i en ny varumärkesplattform, ny kommunikationsstrategi och det nya kommunikationskonceptet. Ett arbete som genomförts i ett nära samarbete mellan NORD DDB och Agria.  Det är omöjligt att hålla tillbaka den passion som finns för djur inom Agria, vilket också kommer speglas i kampanjen, säger Per Jaldeborg, från NORD DDB.

Arbetsgrupp

Kund: Agria