Nu laddar Rolf-Göran, Douglas, Jens och Angelica för unik clinic

Vad kännetecknar en Grand Prix-häst? Hur rider man en ny häst?  Vad krävs för att nå världseliten? Rolf-Göran Bengtsson, Douglas Lindelöw, Jens Fredricson och Angelica Augustsson delar sina erfarenheter med publiken, provar nya hästar och coachar varandra under en helt unik clinic i Stockholm. En chans som ingen i ett par ridstövlar vill missa.

Det blir en helt magisk kväll! Jag är stolt över att vi sponsorer kan samla våra absoluta toppryttare på hemmaplan samtidigt som de just nu klättrar högre och högre på världsrankningen. Det är garanterat många hoppryttare som gärna vill ta del av nyckeln till framgångarna, säger Stefan Fur, affärsområdechef Häst, Agria Djurförsäkringar, och kvällens moderator.

Agria och Volkswagen bjuder i samarbete med Svenska Ridsportförbundet in fyra av Sveriges absoluta elitryttare till clinicen i Livgardets ridhus.

Vi på Volkswagen har samarbetat med svensk ridsport sedan 2010 och har bland annat startat den populära hoppserien Volkswagen Grand Prix. Denna aktivitet är ytterligare ett sätt att skapa intresse och sprida kunskap om hästhoppning, säger Annika Stenlund, marknadschef för Volkswagen Sverige.

– Det är jätteroligt att tillsammans med våra sponsorer kunna erbjuda en inspirerande kväll med våra främsta hoppryttare och få höra dem berätta om sin ridning och dela med sig av sina erfarenheter, säger Lotta Amnestål, informationschef på Svenska Ridsportförbundet.

Kvällen avslutas med fotografering och autografskrivning i manegen.

Boka redan nu den 10 mars på Livgardet, före detta K1, i Stockholm. Biljettförsäljningen öppnar 29 januari på service.equipe.com/agria.

Media kommer att bjudas in till presskonferens.

Kontakt,

Pernilla Melander, kommunikationsansvarig, Agria Djurförsäkring, 070-57 93 111