Nu ökar katternas trygghet och välmående!

Nu lanserar Agria tjänsten Katt Extra som är skräddarsydd för att öka katternas trygghet och välmående. Den innehåller hälsofrämjande delar som rådgivning och hjälp att boka veterinär dygnet runt, möjlighet att sänka premien med ökad kunskap och en årlig digital hälsokoll. Dessutom ingår en riktigt bra försäkring som bland annat täcker för den smärtsamma tandsjukdomen  tandresorption TR (FORL), medicin och rehabilitering.

- Vi har bäddat in många nya fördelar som bidrar till att öka hälsa hos alla fina katter. Jag är stolt och glad att vi på Agria tillsammans med kattägarna driver kattens status och välmående till nya höjder, säger Patrik Olsson, affärsområdeschef för sällskapsdjur på Agria.

Sedan den första katten försäkrades i Agria år 1974, har på kattens status ökat år för år. Men det finns fortfarande ett stort gap i jämförelse med hundarna då bara runt hälften av katter är försäkrade, jämfört med mer än 90 procent av hundarna.

Rådgivning och hjälp att boka veterinär

När katten råkar ut för sjukdom eller skada hjälper Agria sjukvårdsupplysning oroliga kattägare med rådgivning och hjälp att boka veterinär dygnet runt. Beroende på behovet av djursjukvård kan kattägaren få hjälp att boka ett möte hos Agria Vårdguides digitala veterinärrådgivning eller på en fysisk klinik. I enklare fall får kattägaren stöd och råd om omsorg i hemmet. På så vis får katten ta del av den vård som behövs, men undviker samtidigt onödiga veterinärbesök.

Sänkt premie med mer kattkunskap

Genom att öka sin kattkunskap kan kattägaren själv bidra till att sänka kostnaden för försäkringspremien genom att genomföra digitala skadeförebyggande kurser. Exempel på kommande kurser är hur man säkrar hemmet för kattungen, tips och råd om djursjukvård för kattägare och vad man ska tänka på om man har flera katter.

Digital hälsokoll

Via Agria Vårdguides digitala veterinärrådgivning får katten också ta del av en årlig hälsokoll. Matte eller husse fyller i en enkät som de går igenom tillsammans med veterinären.  I bästa fall är katten frisk och kry, men ett tidigt tecken på sjukdom eller skada kan fångas upp och djurägaren kan få snabb hjälp.

Tandresorption TR (FORL),  medicin & rehabilitering

I tjänsten ingår så klart också en riktigt bra försäkring! Vi har lyssnat på kunderna och många kattägare efterfrågar att försäkringen ska täcka för tandresorption TR (FORL), en relativt vanlig tandsjukdom som leder till stor smärta. Detta ingår nu tillsammans med andra nyheter som utökad ersättning för medicin, rehabilitering och ett veterinärvårdsbelopp om max 150 000 kronor. Det går också att välja att endast betala sin fasta självrisk en gång per försäkringsår.