Pressinbjudan: Alla vill ha långsiktigt fungerande djursjukvård i Sverige – men hur ska det gå till?

Den svenska djursjukvårdsbranschen står inför stora utmaningar och brottas med att bemanna klinikerna för att bemöta djurägarnas behov. Bristen på all typ av djursjukvårdspersonal är skriande, öppettiderna krymper och det händer till och med att enstaka kliniker lägger ned. Men vad beror det på? Hur ska vi kunna värna det svenska djurskyddet? Vad ska oroliga djurägare göra när vården inte längre är tillgänglig? Missa inte panelsamtalet med inflytelserika representanter från olika delar av djursektorn.

Tillsammans med företrädare från djurbranschen bjuder Agria in till ett panelsamtal under ledning av Kristin Kaspersen.

Panelsamtalet sker i Almedalen samt via länk på Facebook.

Paneldeltagare:

• Kees de Jong, vd, Svenska Kennelklubben
  • Maria Knutson Wedel, rektor, Sveriges lantbruksuniversitet
  • Hillevi Lindström, chef för Distriktsveterinärerna
  • Märit Bergendahl, särskild utredare i utredningen En hållbar och långsiktigt välfungerande hälso- och sjukvård för djur
  • Agnes Fabricius, vd, Agria Djurförsäkring
  • Susanna Stenberg Lewerin, styrelsemedlem i Sveriges Veterinärförbund
  • Fredrik Steen, hundcoach och TV-profil

Plats: Spegelsalen,Clarion Hotel, Strandgatan 6, Visby

Tid: tisdagen den 5 juli, kl 10-10.50

Du som inte är på plats i Almedalen kan följa panelsamtalet digitalt via länk till Facebook. Klicka här.

Du som är i Almedalen - välkommen att anmäla dig till pernilla.melander@agria.se alternativt 070-57 93 111.

Varmt välkommen!