Vill du få nya vänner? Då funkar hundtricket!

Funkar hundtricket? Nja, det beror på. Agrias undersökning* visar att var fjärde hundägare har träffat en eller flera nya vänner via sina hundar. För den som letar efter en ny kärlek är prognosen dock sämre. Bara 2 procent säger att hundtricket funkar hela vägen in i hjärtat till en ny partner.

Att leva med hundar har många fördelar och särskilt för ensamma personer kan hunden spela en betydande roll i livet. Hundar kan vara riktiga isbrytare när främmande personer träffas och öppnar dörrar till nya vänskapsrelationer. Hela 25 procent av hundägarna i undersökningen säger sig ha fått en eller flera nya vänner.

De flesta hundägare kan nog intyga att det blir en hel del småsnack och trevliga möten under en hundpromenad med möjlighet att lära känna grannar och andra hundägare, säger Patrik Olsson, hundexpert på Agria.

Att hundtricket fungerar för kattägare kanske få tror, men hela en av tio kattägare har fått en ny vän via sin katt och 1 procent som träffat en ny partner. Inte så långt ifrån hundägarnas 2 procent.

Missa inte chansen att träffa en ny vän eller kärlek på Agria Hundpromenad! Den 25 maj går promenaden från Djurgården, vid Sjöhistoriska museet, Djurgårdsbrunnsvägen 24
Tid: klockan 11.00-15.00

Välkommen till Agria Hundpromenad 2024 - Agria Djurförsäkring

*Enkätundersökningen där 800 hund- och kattägare deltog i utfördes av undersökningsföretaget Xtreme på uppdrag av Agria.