Alpcot Agro har erhållit accepter motsvarande 95,2% av rösterna och kapitalet i BBAH Sweden AB

Detta pressmeddelande får ej offentliggöras eller distribueras i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.

Alpcot Agro AB (publ) har efter utgången av den tredje förlängningen av anmälningsperioden erhållit accepter från aktieägare motsvarande ett innehav om cirka 95,2% av rösterna och kapitalet i BBAH Sweden AB (publ) (”BBAH”). Alpcot Agro offentliggjorde den 24 november 2009 ett erbjudande till aktieägarna i BBAH att förvärva samtliga utestående aktier i BBAH mot betalning i aktier i Alpcot Agro (0,142 ny aktie i Alpcot Agro för varje aktie i BBAH) (”Erbjudandet”). Den 16 februari 2010 offentliggjorde Alpcot Agro att anmälningsperioden förlängdes ytterligare till och med den 26 februari 2010. Inga ytterligare accepter har lämnats in under Erbjudandet under den tredje förlängningen av anmälningsperioden. Totalt har Erbjudandet accepterats av aktieägare representerande 4 394 780 aktier i BBAH, motsvarande cirka 95,2 procent av rösterna och kapitalet i BBAH. Med undantag för de aktier som lämnats in i Erbjudandet äger eller kontrollerar inte Alpcot Agro några aktier i BBAH. Stockholm den 2 mars 2010 Alpcot Agro AB (publ) För ytterligare information kontakta: Alpcot Agro Investor Relations +46 (0) 8 568 495 00