Alpcot Agro i tvist i Ukraina

Som meddelades i halvårsrapporten som publicerades den 31 augusti 2012 har Alpcot Agro en pågående tvist med en tidigare leverantör till Landkom i Ukraina.

Tvisten har nyligen utvecklats då motparten har lyckats inleda ett konkursförfarande gentemot ett av Alpcot Agros ukrainska dotterbolag.

Alpcot Agro kommer kraftfullt att bestrida förfarandet, då det enligt Bolagets uppfattning är ogrundat, upprättat i strid med Ukrainsk lag och då de aktuella skulderna redan betalats. Alpcot Agro förväntar sig därför att konkursförfarandet kommer att avfärdas.

Alpcot Agro kommer löpande att hålla marknaden informerad i denna fråga.

Stockholm 7 september 2012

För information kontakta
Investor relations +46 735 353 000

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets affärsidé är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom optimal användning av Bolagets jordbruksmark för spannmåls- och mjölkproduktion samt andra likartade verksamheter i Ryssland och övriga OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.se.