Alpcot Agro utser ny Finanschef

Alpcot Agro AB (“Alpcot Agro”) meddelar att man rekryterat Olga Burdova som ny Finanschef för Koncernen. Burdova kommer att tillträda den 1 november 2010, och vara baserad vid Alpcot Agros huvudkontor i Moskva.

Olga Burdova har en lång och kvalifierad erfarenhet av revision och finansiell styrning. Hon har arbetat sju år vid Skatte- och Juridiksektionen på PriceWaterhouseCoopers i Ryssland. Mer nyligen har hon arbetat som controller för Ryssland & OSS på Honeywell samt som CFO för Vision International People Group PL.

Burdova är auktoriserad redovisningskonsult (ACCA) och har en examen i tillämpad matematik och cybernetik från Moscow State University samt en MBA från INSEAD.

Alpcot Agros tidigare Finanschef, Alexey Mashchenkov, fortsätter att arbeta med projekt inom Alpcot Agro genom investeringsrådgivaren Alpcot Capital Management.

Björn Lindström, Verkställande direktör i Alpcot Agro, kommenterar

”Jag är glad att kunna välkomna Olga Burdova till Bolaget. Hennes långa erfarenhet kommer att förstärka bolaget lednings- och styrningfunktioner. Jag skulle också vilja ta tillfället i akt att tacka Alexey Mashchenkov som har gjort mycket viktiga insatser i en krävande miljö under en viktig period i Bolagets historia.”

Stockholm, 1 november 2010

För ytterligare information kontakta:

Björn Lindström, Verkställande direktör +44 (0) 79798 55556

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets målsättning är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom att förvärva och bruka jordbruksmark i Ryssland och andra OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.com.