Alpcot Agro utser ny vice verkställande direktör

Alpcot Agro AB (publ) tillkännager att Hannes Sjöblad har anställts som vice verkställande direktör för Alpcot Agro. Sjöblad kommer att börja sin anställning för Alpcot Agro den 1 juni 2011 och vara baserad vid Alpcot Agros kontor i Stockholm.

Sjöblad har sedan november 2008 arbetat för Alpcot Agro med ansvar för Investor Relations, kommunikation och compliance. Parallellt med detta har han arbetat som Chief Operating Officer för Alpcot Capital Management Ltd i London. Han har tidigare arbetat som managementkonsult vid Capgemini TME och som trainee på MTG. Sjöblad är Civilekonom och har en M.Sc. i Redovisning och Finansiell styrning från Handelshögskolan i Stockholm.

Vladimir Primak, som varit vice verkställande direktör för Alpcot Agro sedan oktober 2009, arbetar fortsatt i Alpcot Agro-koncernen som verkställande direktör i det ryska holdingbolaget Agrokultura.

Stockholm 31 maj 2011

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets affärsidé är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom optimal användning av Bolagets jordbruksmark för spannmåls- och mjölkproduktion samt andra likartade verksamheter i Ryssland och övriga OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.se.