Årsstämma i Alpcot Agro AB

Årsstämma hölls i Alpcot Agro AB (”Bolaget”) den 17 maj 2010 kl 16.00 i Advokatfirman Delphis lokaler, Regeringsgatan 30-32, Stockholm.

Vid årstämman behandlades en rad frågor, bland annat följande: - Resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning fastställdes. - Att bolagets ansamlade förlust och överkursfond överförs i ny räkning och att ingen utdelning lämnas för verksamhetsåret 2009. - Omval av bolagets fyra styrelseledamöter; Joakim Ollén (såsom styrelseordförande), Sven Dahlin, Catharina Lagerstam och Otto Ramel. - Beslut om att bemyndiga styrelsen att intill nästa årsstämma fatta beslut om emission av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner. Betalning skall kunna ske genom apport eller kvittning eller eljest förenas med villkor. Bolagets aktiekapital får därigenom sammanlagt högst ökas med 100 000 000 kronor respektive högst 20 000 000 nya aktier. - Beslut om att inte anta någotdera av de två förslag om riktad emission samt överlåtelse av teckningsoptioner syftade att ersätta del av management feen och/eller performance fee till Alpcot Capital Management. Stockholm 17 maj 2010 Styrelsen För ytterligare information kontakta: Björn Lindström, Verkställande Direktör +44 (0) 79798 55556 Joakim Ollén, Styrelseordförande +46 (0) 70 354 24 07