Årsstämma i Alpcot Agro AB

Årstämma i Alpcot Agro AB (”Bolaget”) hölls den 8 juni 2012 kl. 10.00 hos advokatfirman Delphi, Regeringsgatan 30-32 i Stockholm.

Vid stämman behandlades följande frågor:

Resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen fastställdes.

Att Bolagets ansamlade förlust och överkursfond överförs i ny räkning och att ingen utdelning lämnas för verksamhetsåret 2011.

Nyval av Mikael Nachemson, Adam Oliver, Michael Rosenlew och Katre Saard, samt omval av Sven Dahlin, Simon Hallqvist, Fredrik Langenskiöld som styrelseledamöter. Fredrik Langenskiöld utsågs till styrelsens ordförande.

Ernst&Young utsågs till Bolagets revisorer.

Stockholm 8 juni 2012

För ytterligare information kontakta:
Investor relations: +46 (0)8 46 339 40

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets affärsidé är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom optimal användning av Bolagets jordbruksmark för spannmåls- och mjölkproduktion samt andra likartade verksamheter i Ryssland och övriga OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.se.