Årsstämma i Alpcot Agro AB

Årstämma i Alpcot Agro AB (”Bolaget”) hölls den 16 maj 2013 kl. 10.00 hos advokatfirman Delphi, Regeringsgatan 30-32 i Stockholm.

Vid stämman behandlades bland andra följande frågor:

Resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen fastställdes. Bolagets ackumulerade förlust och överkursfond överförs i ny räkning och ingen utdelning lämnas för verksamhetsåret 2012.

Nyval av Niclas Eriksson och Sture Gustavsson samt omval av Simon Hallqvist, Mikael Nachemson, Michael Rosenlew och Katre Saard som styrelseledamöter. Mikael Nachemson utsågs till styrelsens ordförande.

Det beslutades att Bolaget skall byta namn från “Alpcot Agro AB” till “Agrokultura AB”.

Stockholm 16 maj 2013

För ytterligare information, kontakta:
Investor Relations: +46 8463 3940

Alpcot Agro investerar i jordbruksmark och producerar jordbruksprodukter i Ryssland och Ukraina. Koncernens målsättning är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom optimal användning av dess jordbruksmark genom spannmålsproduktion, djurhållning och relaterade verksamheter. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på Nasdaq OMX First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.