Begäran om extra bolagsstämma

Styrelsen för Agrokultura (”bolaget”) har den 16 september mottagit ett brev med en begäran om att kalla till extra bolagsstämma. Bakom begäran står en grupp aktieägare som representerar ca 29 procent av aktiekapitalet.

I brevet, bifogat nedan, begärs att agendan för extrastämman innefattar beslut om val av styrelse samt om ersättning till styrelsen. Aktieägargruppen bakom brevet har angivit att man önskar se en styrelsesammansättning som bättre återspeglar nuvarande ägarbild i bolaget.

I enlighet med Aktiebolagslagen kommer bolaget att utfärda en kallelse till extra bolagsstämma inom två veckor från det att begäran mottogs av bolaget, det vill säga senast måndag 30 september.

Investor Relations, tel +46 735 353 000