Beslut från Extrastämma i Alpcot Agro AB

Årsstämma hölls i Alpcot Agro AB (”Bolaget”) den 9 januari 2012 kl 10.00 hos Kilpatrick Townsend Advokatbyrå, Hovslagargatan 5 B, Stockholm.

Vid stämman beslutade Bolagets aktieägare om att:

a)    bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission avseende förvärvet av samtliga utestående aktier och teckningsoptioner i Landkom International plc av totalt 20 317 555 nya aktier i Alpcot Agro.

b)    godkännande av styrelsens beslut den 21 december 2011 om nyemission av aktier utan företrädesrätt av totalt 19 771 429 aktier till en emissionskurs av 7 SEK per aktie.

c)     godkännande av deltagande i nyemissionen av styrelseledamöter.

d)    godkännande av styrelsens beslut den 21 december 2011 om nyemission av aktier utan företrädesrätt med betalning genom kvittning.

Stockholm 9 januari 2012

För ytterligare information kontakta:

Joakim Ollén, styrelseordförande: +46 703 542 407
Björn Lindström, styrelseledamot: +44 7979 855 556

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets affärsidé är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom optimal användning av Bolagets jordbruksmark för spannmåls- och mjölkproduktion samt andra likartade verksamheter i Ryssland och övriga OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.se