Landkoms bolagsstämma godkänner Alpcot Agros förvärv av Landkom

Beslut från domstolsförhandling och från extra bolagsstämma

Alpcot Agro AB (“Alpcot Agro”) kan meddela att vid förhandlingen som sammankallats av High Court of Justice of the Isle of Man och som ägde rum tidigare idag, godkändes det föreslagna Scheme of Arrangement (”Scheme”) mellan Landkom International PLC ("Landkom") och Scheme Shareholders att fullfölja Alpcot Agros förvärv av hela det utestående aktiekapitalet i Landkom.

Vid den extra bolagsstämma som ägde rum efter domstolsförhandlingen, beslutade aktieägarna i Landkom att godkänna vissa ärenden som är nödvändiga för att genomföra Scheme.

Alpcot Agro förväntar sig att alla formella villkor för att stänga transaktionen kommer att vara uppfyllda före slutet av januari 2012.

För vidare information om förvärvet hänvisas till de pressreleaser som Alpcot Agro publicerat den 20 och 21 december 2011, som finns tillgängliga på www.alpcotagro.se.

För ytterligare information, kontakta:
Investor Relations: Tel: +46 8463 3941

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets affärsidé är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom optimal användning av Bolagets jordbruksmark för spannmåls- och mjölkproduktion samt andra likartade verksamheter i Ryssland och övriga OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.se.