Tvångsinlösen av BBAH Sweden AB slutförd

Alpcot Agro har slutfört tvångsinlösenprocessen av de resterande 4,8 procenten av aktierna i BBAH Sweden AB (”BBAH”) och kontrollerar nu 100 procent av BBAH. Den totala köpeskillingen för de förvärvade aktierna uppgår till 3,2 miljoner kronor plus ränta.

Alpcot Agro förvärvade 95,2 procent av aktierna i BBAH och fick kontroll över bolaget i januari 2010. Förvärvet skedde genom en apportemission av Alpcot Agro-aktier. BBAH var vid den tidpunkten på obestånd och genomgick ett rekonstruktionsförfarande. Tillgångarna som förvärvades vid transaktionen var en jordbruksrörelse i Kalingradregionen i Ryssland omfattande 15 000 hektar mark, en stor djurhållningsenhet samt diverse maskiner och utrustning.

Stockholm, 7 november 2012

För ytterligare information, kontakta:
Investor Relations: Tel: 46 8463 3940

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets affärsidé är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom optimal användning av Bolagets jordbruksmark för spannmåls- och mjölkproduktion samt andra likartade verksamheter i Ryssland och övriga OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.se.