Valberedning inför Alpcot Agros årsstämma 2011

I enlighet med beslut vid årsstämman 2010 meddelas härmed sammansättningen av valberedningen inför årsstämman 2011.

I valberedningen, vars uppgift är att till årsstämman 2011 lämna förslag rörande sammansättningen av Alpcot Agros styrelse med mera, ingår Bengt Hellström, som representerar Tredje AP-fonden, Björn Lindström, som representerar Finvestock m.fl., Thomas Ehlin, som representerar Nordea Fonder, Katre Saard, som representerar Alpcot Capital Management m.fl. och Joakim Ollén, styrelseordförande i Alpcot Agro.

Årsstämman är preliminärt planerad att äga rum torsdagen den 19 maj 2011.

Stockholm, 24 november, 2010

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Björn Lindström, VD. Tel: 44 79798 55556

Alpcot Agro är ett svenskt aktiebolag som grundades 2006. Bolagets målsättning är att generera en attraktiv avkastning på investerat kapital genom att förvärva och bruka jordbruksmark i Ryssland och andra OSS-stater. Aktierna i Alpcot Agro är noterade på First North under kortnamnet ALPA och bolagets Certified Adviser är Remium. Ytterligare information finns på www.alpcotagro.com.