Åhléns ”släpper loss julen” i årets julkampanj i samarbete med Yoyo Nasty

Nu startar Åhléns kampanj ”Vi släpper loss julen!” som tar avstamp i vår längtan av att äntligen få fira och sprida glädje tillsammans. I år har Åhléns samarbetat med illustratören och konstnären Yoyo Nasty för att skapa en magisk färgstark julvärld som även resulterat i en unik kollektion av mode- och hemprodukter.

Hos Åhléns finns allt som behövs för att släppa loss julen och antingen gå ”all-in” eller precis så mycket som en själv vill. Här finns pyntet och produkterna som förgyller julen, oavsett hur man väljer att fira.

– Vi är många som har längtat det senaste året, efter att äntligen få fira på riktigt tillsammans. I år vill vi därför släppa loss julen och skapa en känsla av lust, glädje och gemenskap. För att få till en riktigt härlig julkänsla låter vi Yoyos fantastiska figurer komma till liv i våra skyltfönster och presentpapper, på unikt framtagna julprodukter och i vår julkampanj säger Anna Wilde, projektledare för Julen på Åhléns.

Samarbetet med Yoyo innehåller ett juligt temamönster och en stämningsfull kollektion av mode- och hemprodukter med en klassisk jultröja, julstrumpa, julstjärna, julpynt och kökstextil. Kollektionen finns exklusivt på Åhléns.

– Det har varit fantastiskt roligt och inspirerande att få skapa en julvärld tillsammans med Åhléns. Julen är ett perfekt tillfälle att omge sig själv med härliga färger och mönster som ger välbehövd energi under den mörka årstiden och jag hoppas kunna inspirera till att verkligen gå loss med julpyntet i år. Tanken med illustrationerna är att de ska sprida glädje och humor och gärna att man får inspiration till att skapa något eget och personligt för sig själv och sitt hem, säger Yoyo Nasty.

Julen står snart inför dörren och ”Jultorget” på Åhléns City i Stockholm har öppnat, med allt som kan tänkas behövas inför julen. I december öppnar även ”Tomtens värld” på Cityvaruhusen, där barn kan lämna in sina önskelistor och vinna 10 saker från barnavdelningen, inslagna och levererade av tomten själv. Inom kort släpper Åhléns också sin traditionella ”Julkalender”, som i år innehåller fler produkter från varumärken än tidigare, med ett nytt erbjudande varje dag under den 1-24/12.

Kampanjfilm med Yoyo Nasty: https://www.youtube.com/watch?v=OAxoa9xQIiA

Om Yoyo Nasty: Yoyo är konstnär och illustratör med en magisterexamen från Konstfack och har medverkat i flertalet konstutställningar i Sverige och utomlands samt olika samarbeten med bl.a. Puma, Lars Wallin, Happy Socks m.fl.

Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör Åhléns tel: 070-5564583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandels-koncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se