Åhléns erbjuder doftdejting - låter besökare hitta kärleken med näsan

I samband med att Åhléns City i Stockholm inviger Nordens största skönhetsavdelning ger man, tillsammans med Match.com, för första gången sina besökare möjlighet att delta i Doftdejting. Enligt en färsk studie som leds från Max Planck-institutet i Tyskland och som involverar forskare från Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet, kan doften vara avgörande vid valet av partner.

Fredag den 23 augusti öppnar Åhléns City i Stockholm Nordens största skönhetsavdelning och doftrum. För att fira öppningen presenterar Åhléns nu ett helt nytt sätt att hitta en potentiell partner - med hjälp av luktsinnet. Genom att träffas på plats på Åhléns City och välja en favoritdoft, matchas singlar med varandra.

– Vi hoppas att några näsor finner varandra och att alla som kommer på vår doftdejting lär sig mer om dofter och hur man bygger upp en doftgarderob, säger Anne Högberg, skönhets- och doftexpert på Åhléns.

Doftdejtingen lanseras genom ett Facebookevent där intresserade får mer information om hur man anmäler sig. För mer info om eventet gå till: https://www.facebook.com/events/546333012103928/?context=create#

Om Åhléns Citys nya doftrum och skönhetsavdelning:
Fredag 23 augusti öppnar Åhléns City Nordens största skönhetsavdelning med en yta på 2500 kvm. Åhléns City i Stockholm har cirka 13 miljoner besökare per år vilket gör det till den mest besökt platsen i Stockholm efter Centralstationen.

• En unik skönhetsmiljö om 2500 kvm
  • 350 kvm doftyta
  • 65 makeupartister
  • 50 hudterapeuter och ett flertal manikyrister
  • 20 doftexperter i doftrummet
  • Frisörer och Personal Shopping (plan 4)
  • Över 90 varumärken inom damdofter
  • Över 60 varumärken inom herrdofter

För ytterligare information kontakta;
Monica Hultgren Andersson, Informatör Åhléns AB tfn. 08-402 81 04 / 070-556 45 83

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 33 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag.
Åhléns 3 000 skickliga medarbetare möter 85 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2012 och ingår i detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se

Om oss

Om ÅhlénsFamiljeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 55 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 5,1 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se.