Åhléns har lanserat betalning via Swish i butikerna

Åhléns erbjuder nu som bland de första detaljhandelsföretagen i landet även kunderna i samtliga sina fysiska Åhlénsbutiker, möjligheten att betala med Swish i en integrerad kassalösning.

Idag har Åhléns kunder en rad betalningsalternativ att välja mellan, som Klarna, Apple pay, Samsung pay, Union pay och att nu även kunna erbjuda betalning via Swish gör det ännu enklare för kunden att slutföra sitt köp och möjligheten har varit mycket efterfrågad en längre tid.

– Det var ett självklart steg för oss att även addera Swish som betalningsalternativ i våra fysiska Åhlénsbutiker, inte minst eftersom Åhlénskunden kunnat betala online med Swish på åhlens.se sedan flera år tillbaka. Vi vet att våra kunder uppskattar denna tjänst och vårt syfte är att alltid erbjuda kundnytta, säger Andreas Stenman, Försäljningschef Retail.

Arbetet med att utveckla Swish startade 2012 som ett samarbete mellan sex av Sveriges största banker och slog igenom som en tjänst för att skicka pengar privatpersoner emellan, men numera går nästan hälften av alla Swish-betalningar till ett företag och nu syns den snabbaste tillväxten inom just handeln med varor.

– Det finns en stor efterfrågan från våra 7,5 miljoner användare att kunna betala med Swish överallt. Därför känns det superkul att nu Åhlens väljer att erbjuda Swish till sina kunder, inte bara online, utan även för kunderna i butikerna, säger Pär Ekroth, kund & marknadschef på Swish.

Weronica Nilsson, PR- och kommunikationschef Åhléns
e-post: weronica.nilsson@ahlens.se , tfn: 070-198 11 23

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 49 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se