Åhléns Klubb når nya höjder- 1,5 miljoner medlemmar

Mer än var tredje kvinna i Sverige mellan 16-65 år (39%) är medlem i Åhléns Klubb
och den senaste veckan nådde kundklubben 1,5 miljoner medlemmar. Detta kommer
vi att fira på samtliga Åhlénsvaruhus imorgon den 31 oktober tillsammans med våra kunder.

Åhléns Klubb startade 1996 som en av de första kundklubbarna i Sverige. Medlemskapet är kostnadsfritt och ger poäng på alla inköp på varuhuset, poäng som blir till premiecheckar att handla för. Som klubbmedlem får kunden också unika erbjudanden, inbjudan till Klubbdagar och förtur till rea, men också möjlighet att påverka och tycka till genom Åhléns Klubbpanel.

- Vi vill ta hand om våra lojala kunder och förbättra, förenkla och förgylla livet för dem. I våra klubbutskick vill vi inspirera och guida kunden och som klubbmedlem får du löpande unika erbjudanden och information om vad som händer på Åhléns. Ett sätt att förenkla för kunden var att införa ett kortlöst medlemskap. Vårt mål framöver är att i ännu högre grad lyssna på och lära av våra kunder. Deras input är helt avgörande för arbetet med att göra Åhléns Klubb till Sveriges bästa kundklubb, säger Annika Sundmalm, Ansvarig Åhléns Klubb.

För att fira att klubben nu har 1,5 miljoner medlemmar blir det kalas på samtliga Åhléns-varuhus imorgon och alla som är eller blir klubbmedlem får 10 procents rabatt på allt i varuhuset. På våra tre Åhléns City varuhus kommer vi till exempel att bjuda på en chokladdessert framtagen i samarbete med konditorn Roy Fares, Årets konditor 2010 och aktuell med boken Sweet!. Roy finns själv på plats på Åhléns City Stockholm, där han serverar dessert och signerar sin bok.

1,5 miljoner viktiga tankar och åsikter
I samband med firandet av 1,5 miljoner klubbmedlemmar uppmanar vi också kunderna att tycka till om Åhléns Klubb på facebook.

För mer information, vänligen kontakta:
Monica Hultgren, Informatör Åhléns AB, tfn 08-402 8104

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 29 butiker i Norge. Vår vision är att vara kvinnans favorit och först på hennes shoppinglista. Vårtuppdrag är att förbättra, förenkla och förgylla hennes tillvaro och vår affärsidé är att förse henne med en unik mix av moderiktiga och prisvärda produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns 3 000 skickliga medarbetare möter 90 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2010 och ingår i detaljhandelskoncernen Axstores.www.ahlens.se

Om Axstores
Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken såsom Åhléns, Kicks, Esthetique och Lagerhaus. Koncernen har över 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge ochomsatte ca 6,7 miljarder 2010. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj.www.axstores.se