Åhléns klubbmedlemmar guidar i jul

I dagarna landar Åhléns julkatalog i brevlådan hos vart sjunde hem i Sverige. Det är start-skottet för Åhléns julkampanj som i år låter några av de 1,8 miljoner klubbmedlemmarna berätta om hur varuhuset kan förbättra, förenkla och förgylla julhandeln för alla kunder.

Åhléns har en lång tradition av kataloger ända sedan Åhlén & Holm startade 1899. I år skickas över 650 000 ex. ut till Åhléns klubbmedlemmar runt om i landet. I årets katalog delar några av klubbmedlemmarna med sig av sina bästa julklappstips till nära och kära.

Vi vill befästa vår ställning som svenskarnas julklappsvaruhus och med vår unika mix har vi något för alla. I år satsar vi på att låta några av våra 1,8 miljoner klubbmedlemmar inspirera och vägleda våra kunder. Det har varit en fantastiskt rolig kampanj att arbeta med, att tillsammans med våra kunder visa hur en klapp kan ge mening, med all den tanke och omtanke som finns bakom, säger Anna Stinger, Marknadschef på Åhléns.

I julkatalogen presenterar Åhléns även sitt samarbete med Stadsmissionen. Under julen kommer alla varuhus att sälja en röd nyckel som skall symbolisera ”nyckeln till ett bättre liv”. Åhléns ska sälja ca 7 000 nycklar för 100 kr styck och pengarna går oavkortat till Sveriges Stadsmissioner.

Produktion
ulkatalogen produceras inhouse på Åhléns.
Reklambyrå är We are Group.
Reklamfilmerna visas vecka 48-51 på TV4, Sjuan, Kanal 5, Kanal 9

För mer information, vänligen kontakta:

Cathrine Wigzell, Informationschef Åhléns, tfn: 08-452 89 46
Anna Stinger, Marknadschef Åhléns, tfn: 08-120 62 216

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 32 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2012 omsatte Åhléns 4,7 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte över 90 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandels-koncernen Axstores.  www.ahlens.se