Åhléns nya kommunikationskoncept ”För alla dina möjligheter”

Under våren har ett nytt kommunikationskoncept lanserats, ”För alla dina möjligheter” som är Åhléns hyllning till livets alla stunder. Konceptet tas ut i TV, utomhus och digitala kanaler och fr.o.m. denna vecka syns konceptet i Skönhetskampanjen “Spirande möjligheter”.

Åhléns har med en omfattande kundundersökning som utgångspunkt tagit fasta på hur de kan förstärka betydelsefulla stunder i människors liv.

–  ”För alla dina möjligheter” är vår hyllning till livets alla stunder. Med vårt heltäckande erbjudande vet vi att våra produkter finns i många olika stunder i våra kunders liv, vid frukosten, när de gör sig fina inför festen eller letar efter den perfekta presenten. Utifrån insikter om vad våra kunder tycker är viktigt har vi skapat ett koncept där vi hoppas inspirera våra kunder att ta tillvara på livets alla små och stora möjligheter, säger Charlotte Wessman, marknadschef på Åhléns.

Varumärkesfilmen “För alla dina möjligheter” ligger till grund för kommunikationskonceptet som under året syns med olika uttag och vinklar på stunder och möjligheter i Åhléns kampanjer.

– Vårt koncept ska visa vår kund att i en värld full av oändliga valmöjligheter vill vi på Åhléns erbjuda inspiration, enkelhet och relevans till dem i betydelsefulla stunder. Det gör vi genom att erbjuda ett kurerat sortiment med noga utvalda kvalitets varumärken och service på ett lättillgängligt sätt, säger Charlotte Wessman, marknadschef på Åhléns.

Konceptet ”För alla dina möjligheter” är framtaget i samarbete med reklambyrån Tillsammans.

Länk till varumärkesfilm: https://www.youtube.com/watch?v=0VBuk2FfZO0

Weronica Nilsson, 0701-981123 e-post: weronica.nilsson@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns erbjuder en engagerande värld av varumärken och tjänster där vi ständigt inspirerar vår kund till nya upptäckter och möten med utgångspunkt i deras behov och drömmar. Vi har ett kurerat sortiment med noga utvalda kvalitetsvarumärken och service inom skönhet, hem och mode. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandels-koncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se