Åhléns Outlet – Öppnar tre nya varuhus 2021

Sedan starten 2018 har Åhléns Outlet öppnat sju varuhus, i Västerås, Norrköping, Södertälje, Sundsvall, Örebro och Sickla samt i Väla i slutet av 2020. Nu inleds 2021 med öppning av ytterligare 3 varuhus, med start i februari i Växjö. I mars slår sedan outletvaruhuset upp portarna i Länna utanför Stockholm och i april är det premiär för  Åhléns Outlet i Eskilstuna.

Åhléns Outlet öppnar sitt nionde varuhus, denna gång i Länna utanför Stockholm i mars 2021. Det blir kedjans första stora varuhus i Stockholmsområdet, med en försäljningsyta på 1366 m2 och ca 10 anställda. Varuhuset kommer att ligga granne med Media Markt, XXL och Citygross.

- Vi har en längre tid önskat ett fullstort varuhus i närheten av Stockholm och när vi fann detta läge i Länna, kändes det helt i linje med vad vi eftersökt och vi ser verkligen fram emot premiären i mars, säger Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet.

I april 2021 öppnar ytterligare ett nytt Åhléns Outlet varuhus, med en försäljningsyta på drygt 1600 kvm, denna gång i Eskilstunas volymhandelsområde Folkesta. Varuhuset kommer att ha ca 10 anställda och ligga granne med Willys och Stadium Outlet. Det blir outletkedjans tionde varuhus och det tredje som öppnar under 2021.

– Vi har haft stor efterfrågan i Eskilstuna om ett Åhléns Outlet varuhus. Det i kombination med att vi fann en bra lokal på ett attraktivt volym-handelsområde gjorde beslutet lätt att ta och vi ser verkligen fram emot att öppna vårt varuhus i Folkesta, Eskilstuna, säger Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet.

Åhléns Outlet har ett brett sortiment med prisvärda varor inom hem, mode och skönhet. Sortimentet varierar och hålls ständigt levande för att möta kundernas behov och efterfrågan. Här kan kunderna hitta ett sortiment av både välkända och nya tillfälliga varumärken, till 30-70% lägre pris.

Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör
tel: 070-556 4583 / mail: mhu@ahlens.se