Åhléns Outlet öppnar pop up-butik i Sickla

Sedan starten drygt ett år tillbaka har Åhléns Outlet öppnat fem varuhus, i Västerås, Norrköping, Södertälje, Sundsvall och Örebro. Den 21 november är det dags för att testa ytterligare ett butiksformat i form av en pop up i Åhléns varuhus i Sickla.

I samband med att Åhléns öppnar upp sina ytor för samarbeten med andra partners och varumärken i fysiska varuhus genomförs nu ett test där Åhléns Outlet öppnar en pop up-butik i Åhléns varuhus i Sickla. Den nya pop up-ytan är på 450 kvadratmeter och kommer att finnas på gatuplan i varuhuset. Sortimentet kommer vara som i en Åhléns Outlet-butik, men i mindre format. Det kommer att finnas varor till sovrummet, köket, badrummet, vardagsrummet samt en stor del skönhet och dam-mode såsom kläder, skor och accessoarer. Sortimentet kommer att vara levande med en hög frekvens av nyheter.

– Vi är glada att nu få möjlighet att testa ett nytt format och läge, denna gång som en pop up i Åhléns varuhus i Sickla. Vi har på drygt ett år öppnat fem varuhus och sett ett ökande intresse från våra Stockholmskunder att öppna något närmre Stockholm, och ser därför fram emot att välkomna fler kunder att fynda av vårt breda sortiment, säger Stina Klaesson, VD Åhléns Outlet.

Åhléns Outlet är ett outletkoncept som har samlat allt inom mode, hem och skönhet under ett tak. I dagsläget finns Åhléns Outlet-butiker i Erikslund i Västerås, Ingelsta i Norrköping, City i Södertälje, Birsta i Sundsvall och Marieberg i Örebro. Butikerna erbjuder mängder av olika spännande produkter av hög kvalitet, i en modern miljö, men till ett betydligt lägre pris.

Weronica Nilsson PR- och kommunikationschef, tfn: 0701-981123, e-post: wni@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Om Åhléns Outlet
Åhléns Outlet startade 2018 i Erikslund Västerås och öppnade under året även i Ingelsta Norrköping, Södertälje, Birsta Sundsvall samt Örebro och är Sveriges första outletkoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Åhléns Outlet är ett dotterbolag till Åhléns AB.