Åhléns presenterar vårkollektionen från Design by Bernadotte & Kylberg

Våren 2015 följer Åhléns upp textilkollektionen Design by Bernadotte & Kylberg med en vårkollektion i nya färgställningar och material. Den första kollektionen som lanserades i höstas blev en försäljningssuccé och nu utvecklas de omtyckta mönsterbilderna.

I september 2014 lanserades textilkollektionen Design by Bernadotte & Kylberg som är tre mönsterbilder framtagna exklusivt för Åhléns av designduon Carl Philip Bernadotte och Oscar Kylberg. Kollektionen gjorde succé och till våren kommer nästa släpp som är en vidareutveckling av de tre mönsterbilderna Optica, Kaleido och Intarsia.

- Vi är mycket stolta över vårt samarbete med Åhléns och det känns fantastiskt att höstkollektionen har blivit så väl mottagen. Det är därför väldigt roligt att vi fortsätter vårt samarbete med en ny kollektion, i en färgskala som passar för våren, säger Oscar Kylberg, vd Bernadotte & Kylberg.

Vårkollektionen från Design by Bernadotte och Kylberg går i en ljusare färgskala där mjuka neutraler och pasteller möter skarpare toner av orange och grönt. Plädarna kommer nu i en mjuk bomullskvalité med tryckt mönsterbild och kuddarna har fått våriga överdrag i linne och bomull. Tillsammans med bäddset i ljusa färger och tryckta bomullsmattor skapas en kollektion tänkt att möta våren med.

- Design by Bernadotte & Kylberg är ett välkommet komplement till vårt övriga sortiment och vi ser fram emot att fortsätta vår kreativa resa tillsammans. Till hösten kommer vi att bredda kollektionen ytterligare, och vi ger oss in på nya produkt- och materialområden som bjuder på spännande utmaningar för både kreatörerna, oss och våra leverantörer. Precis som skapande arbete ska vara när det är som bäst, säger Josefin Grönkvist, designchef Åhléns Hem.

Vårkollektionen släpps vecka 11 på samtliga 77 Åhlénsvaruhus.

För produktbilder, besök Åhléns bildbank:
www.ahlens.se/press
Välj Heminredning - Design by Bernadotte & Kylberg
För utlån av produkter, vänligen kontakta:
Åhléns presskontakt, tel:08-402 81 23/34, mail: press_g@ahlens.se

Josefin Grönkvist, designchef Åhléns Hem, tel: 08-402 81 17, mail: josefine.gronkvist@ahlens.se
Karolina Moberg, presskontakt, tel: 073-83 73 424, mail: karolina@mindmakerspr.se

Om Bernadotte & Kylberg
Bernadotte & Kylberg är en kreativ idébyrå med design som uttrycksform. Duons designfilosofi är att skapa inspirerande design som varar. Bernadotte & Kylberg bildades 2012 och har sedan dess skapat mönster för en rad ledande varumärken.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 32 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2013 omsatte Åhléns 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte över 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se