Åhléns startar nytt koncept inom skönhet & välbefinnande - Beauty Bargain

Under våren 2019 lanserar Åhléns ett helt nytt fristående skönhetskoncept på den svenska marknaden, Beauty Bargain. Konceptet grundar sig i skönhet och välbefinnande i en inspirerande och lustfylld miljö med bargain priser. Beauty Bargain lanseras parallellt online och i fysiska butiker.

Beauty Bargain kommer att erbjuda kunden en mix av etablerade och återkommande varumärkesfavoriter såväl som att överraska med nya och tillfälliga varumärken. Fokus är på skönhet och välbefinnande men även kringprodukter som inspirerar och sätter guldkant på tillvaron. Sortimentet kommer att växla regelbundet och alltid ha pris och ”bargains” som överraskar.

– Det här är ännu en spännande satsning vi gör för att möta förändrade konsumtionsmönster. Skönhet och välbefinnande är områden som växer stadigt och vi ser att det finns potential för det nya konceptet där kunden kan shoppa ur ett brett skönhetsutbud till lägre priser både online och i fysisk handel, säger Gustaf Öhrn vd Åhléns.

Den första butiken öppnas under våren i Frölunda Torg i Göteborg och kort därefter lanseras även Beauty Bargains e-handel. Vd för Beauty Bargain är Caroline Hjelm-Cronstedt som har en gedigen erfarenhet av skönhetsbranschen och varumärkesbyggande från The Absolut Company och L’Oréal.

– Vi vill hylla vår kund och ge dem känslan av att de unnar sig något samtidigt som de gör en bra deal. Det kommer alltid finnas skäl att se vad som är nytt på Beauty Bargain och hos oss ska kunden hitta sina varumärkesfavoriter såväl som överraskas av nya och tillfälliga bargains, säger Caroline Hjelm-Cronstedt ny vd Beauty Bargain.

Beauty Bargain är ett helägt dotterbolag till Åhléns och kommer drivas som ett fristående bolag.

För ytterligare information, kontakta:
Weronica Nilsson, PR- och kommunikationschef Åhléns, Tfn: 0701-981123, e-post: wni@ahlens.se

Om Beauty Bargain
Beauty Bargain kombinerar skönhet, välbefinnande och shoppingglädje med pris och ”bargains” som överraskar. Beauty Bargain öppnar våren 2019 i Frölunda Torg i Göteborg samt som e-handel kort därefter. Beuaty Bargain är ett dotterbolag till Åhléns AB.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se