All möjlig jul firas på Åhléns

Temat för Julen på Åhléns i år är All möjlig jul. Den populära julkalendern bjuder på nya erbjudanden varje dag från den 1:a december. Tomten besöker alla varuhus varje lördag och det är full julstämning i varuhusen och i skyltfönstren där en sagovärld skapats av den finska illustratören Janina Rewell.

Åhléns-varuhusen runt om i landet har laddat med julstämning, julfynd och julaktiviteter för att skapa en magisk och inkluderande jul.

– Julen kan firas i alla möjliga former, vissa firar inte alls och andra firar med hela tjocka släkten, vissa dyrkar det klassiska och andra vill tänka nytt. Vissa drömmer om att resa bort och andra stannar alltid hemma. Oavsett hur man firar är magin densamma, så välkommen till oss för all möjlig jul, säger Cecilia Mortimer Meurling, försäljningschef på Åhléns.

Den populära julkalendern är fylld med ett nytt erbjudande varje dag mellan den 1-24 december och nytt för i år är fyra bonusluckor online. Alla varuhus får besök av jultomten på lördagar i december för att ta emot barnens önskelistor. Många Åhléns-varuhus bjuder också på körsång och medlemmar kan tävla om att vinna en julklapp. I alla varuhus och speciellt på Åhléns City Stockholm fylls skyltfönstren av en sagovärld skapad av den finska illustratören Janina Rewell.

Åhléns har sedan 2010 ett nära samarbete med Sveriges Stadsmissioner för att skapa en jul för alla. Under december kommer alla kunder få chansen att ”jämna ut julen” vid sitt köp i kassorna, överskottet går oavkortat till förmån för Sveriges Stadsmissioners arbete för människor som lever i hemlöshet.

Julaktiviteter på Åhléns:

• Julkatalogen med många erbjudanden delas ut till medlemmar i november.
  • Åhléns uppskattade julkalender är fulladdad med fler varumärken än någonsin. Nytt för i år är fyra bonusluckor online.
  • Från mitten av november till julafton har Åhléns supererbjudanden där populära varor är nedsatta med upp till 50%.
  • Varje lördag besöker tomten alla Åhléns-varuhus och det finns alltid möjlighet för barn att lämna in sin önskelista. Den 23/12 lottas en vinnare i varje varuhus, som får sina 10 önskade paket inslagna och hemlevererade av tomten själv.
  • Jämna ut julen, även i år kommer kunderna ha möjlighet att ”jämna upp julen” i kassan till förmån för Sveriges Stadsmissioner.
  • Julklapps-överraskning till Åhléns bästa kunder, där trogna kunder har en chans att vinna en tidig julklapp bland Åhléns mest populära produkter.
  • Kranstävling där den finaste kransen vinner ett presentkort.
  • Gissa antal klappar i bilen. Tävling tillsammans med Fiat 500 på Åhléns City Stockholm den 7-17/12 där vinsten är en weekendresa för 2.
  • Auktion på Tradera, julbonad ”Om en svensk jul” där pengarna oavkortat går till Sveriges Stadsmissioner.

För ytterligare information, kontakta:
Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel: 070-556 4583, mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 60 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se