Charlotte Wessman ny Marknadschef på Åhléns

Charlotte Wessman har rekryterats till tjänsten som Marknadschef på Åhléns. Charlotte kommer närmast från en tjänst som Marketing Director Marbodal inom Nobia AB och har stor erfarenhet av att leda och driva förändring samt bygga starka och hållbara varumärkespositioner med kundens behov i fokus.

Charlotte Wessman har rekryterats till rollen som marknadschef med uppdraget att fortsatt stärka och förtydliga Åhléns varumärke och position på marknaden och skapa starka kundrelationer.Charlotte tillträder sin tjänst i mars 2021.

– Jag är mycket glad över att få bli en del av Åhléns och att framöver tillsammans med marknadsteamet, få vara med att inspirera och utveckla ett så spännande och starkt varumärke och Åhléns kundrelation för framtiden, säger Charlotte Wessman.

Charlotte Wessman har många års erfarenhet från ledande befattningar på företag som Aco Hud Nordic AB, Frödinge Mejeri AB, Wasabröd AB Stockholm samt nu närmast som Marketing Director Marbodal inom Nobia AB.

– Vi är väldigt glada över att Charlotte Wessman nu tar rollen som Åhléns Marknadschef. Charlotte är en stark ledare, har lång erfarenhet av att driva förändring, samt skapa koncept baserade på kundinsikt med syftet att bygga starka varumärkespositioner, vilket kommer att vara en fantastisk tillgång för Åhléns, säger Annica Hagen, vd Åhléns.

Monica Hultgren, Kommunikatör Åhléns, e-post: mhu@ahlens.se, tfn: 070-556 4583

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 55 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 5,1 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se