Jenny Zeng ny e-handelschef på Åhléns

Jenny Zeng har rekryterats som e-handelschef för Åhléns. Jenny har arbetat med e-handelsutveckling i både Europa och Asien, bland annat inom Alibaba Group och nu senast som e-handelschef på Webbhallen. Hon kommer att ha en nyckelroll i arbetet med att fortsätta utveckla Åhléns e-handel framåt. Jenny tillträder den 17/2.

Jenny Zeng har rekryterats till rollen som e-handelschef för Åhléns med uppdraget att växa företagets e-handel genom att utveckla och anpassa e-handelserbjudandet efter kundens behov i linje med Åhléns varumärkeslöfte. En ny e-handelsorganisation med tydligt fokus på kundresan, användarupplevelsen och personalisering, har byggts upp under vintern och kommer ligga till grund för fortsatt tillväxt.

– Jenny kommer in med en gedigen erfarenhet av att driva digital förändring och det känns mycket bra att hon nu ska ta vårt e-handelserbjudande till nästa nivå. På Åhléns jobbar vi för att bli Sveriges ledande e-handlare med optimal fysisk närvaro och ska växa kraftigt de kommande åren. Med Jennys ledarskap och unika erfarenhet, är jag helt övertygad om att vi kommer att nå vår fulla potential i den utvecklingen, säger Annica Hagen, vd Åhléns.

Jenny har en bakgrund från stora e-handelsbolag i Europa och Asien och har i ledande positioner varit med och drivit digital förändring och internationell expansion. Jenny har tidigare arbetat på Lazada, som är en del av Alibaba Group, samt Komplett Group, EF, Ericsson och Google. Hon kommer närmast från en roll som e-handelschef på Webbhallen.

– Det känns fantastiskt att bli en del av Åhléns i en så spännande tid. Åhléns har en tydlig målbild om att växa e-handeln och jag ser fram emot att fortsätta utveckla den digitala användarupplevelsen med kunden i fokus för att förstärka Åhléns som en given online destination. Jag är glad att snart vara på plats för att tillsammans med teamet accelerera e-handelsresan ytterligare, säger Jenny Zeng.

Weronica Nilsson, PR- och Kommunikationschef Åhléns
e-post: weronica.nilsson@ahlens.se, tfn: 070 198 11 23

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige
och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandels-koncernen Axel Johnson AB.
www.ahlens.se