Kända och personliga guider i Åhléns nya reklamfilmer

Åhléns reklamkoncept The Guide lanserades under 2011 och i vår kommer bland annat Elsa och Helene Billgren, Martina Bonnier, Emilia de Poret och Anna Lallerstedt guida och inspirera kunderna kring olika teman och trender ur vårens sortiment.

Först ut är Elsa och Helene Billgren som guidar till hur man kan förnya med färg och få till ett personligt hem. Därefter följer Martina Bonnier som guidar bland vårens accessoarer, Emilia de Poret inspirerar om vårens mode och Anna Lallerstedt visar vägen till vilka redskap som behövs i köket.

– Åhléns är unikt med sin mångfald och mix av sortiment. Vi utvecklar hela tiden hur vi på bästa sätt kan vägleda och inspirera våra kunder. Med en kunnig och personlig guide kan vi förbättra, förenkla och förgylla livet för kunderna, särskilt för kvinnorna, säger Anna Stinger, marknadschef på Åhléns.

De personliga guiderna kommer att genomsyra all Åhléns marknadskommunikation, från stillbild till rörlig media med start från vecka 4.

Kanaler: TV4, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, Kundklubb, Webb, Varuhuskommunikation.

Se filmen med Elsa och Helene Billgren här: http://youtu.be/I_als6lBbjY

För ytterligare information kontakta;
Cathrine Wigzell, Informationschef tel. 08-452 89 46

Anna Stinger, Marknadschef tel. 08-120 622 16

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 29 butiker i Norge. Vår vision är att vara kvinnans favorit och först på hennes shoppinglista. Vårt uppdrag är att förbättra, förenkla och förgylla hennes tillvaro och vår affärsidé är att förse henne med en unik mix av moderiktiga och prisvärda produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns 3 000 skickliga medarbetare möter 90 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2010 och ingår i detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se.

Om Axstores
Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken såsom Åhléns, Kicks, Esthetique och Lagerhaus. Koncernen har över 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge och omsatte ca 6,7 miljarder 2010. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axstores.se