Miss Li ”släpper loss julen” i unik julkonsert på Åhléns

Årets julartist är Miss Li med band som uppträder live på Åhléns Citys balkong i Stockholm lördagen den 11 december, en konsert som live-sänds på Åhléns Facebook och där ett fåtal lyckliga kunder har chans att vinna en biljett till att se den exklusiva konserten på plats.

För andra året i rad arrangeras en unik julkonsert på Åhléns City i Stockholm. Miss Li med band kommer bjuda på egna hits och tolkar temat ”Släpp loss julen”. Förra årets julartist var Rickard Söderberg som uppträdde med en intim live-sänd konsert på Åhléns City som blev mycket uppskattad och hade en räckvidd på 500 000 lyssnare.

– Det har blivit något av en tradition att låta artister tolka årets julkampanj. Eftersom årets idé handlar om att ”släppa loss” kände vi att Miss Li var ett klockrent val med tanke på hennes energi och fantastiska hits, säger Anna Wilde, projektledare för Julen hos Åhléns.

Konserten går att se live på Åhléns Facebook där den sänds med start kl.15 lördagen den 11 december och det kommer även gå att kunna se i efterhand.

– Jag ser verkligen fram emot konserten den 11 december. Att bara få släppa loss julen, glädjen och ha kul tillsammans. Jag tror många har längtat efter just det. Och så även jag, säger Miss Li.

Genom att delta i tävlingen ”Släpp loss jultröjan!” kan man vinna tillträde till konserten på plats. Tävlingen går ut på att pynta sin egen jultröja med en motivering och posta den på Instagram och tagga med #släpplossjultröjan. De mest kreativa bidragen vinner två exklusiva biljetter till livekonserten med Miss Li. Mer information om tävlingen finns här: https://www.ahlens.se/cms/tavling

Åhléns julkampanj fortsätter och mellan 1-24 december rullar ”Åhléns jultåg” på Gröna linjen under parollen ”Släpp loss julen”. Tre vagnar är folierade med Åhléns julkampanj och illustratören Yoyo Nastys fantasifigurer både utvändigt och invändigt.

Julkampanjen är framtagen i nära samarbete mellan Åhléns och den kreativa studion We Are Groups kreatörer Klara Lind, Jonas Danielsson och Fredrik Schollin

Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör Åhléns tel: 070-5564583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och
e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandels koncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se