Nu öppnar Åhléns Outlet i Örebro

Imorgon den 20 februari kl. 8 öppnar Åhléns Outlet sitt femte varuhus, i Örebro. Sveriges första outletkoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda kända varumärken i en modern miljö till låga priser.

Under förra året öppnade de tre första Åhléns Outlet varuhusen, i Erikslund Västerås, Norrköping samt Södertälje och i januari i år öppnade det fjärde varuhuset, i Sundsvall. Nu är det dags att öppna det femte Åhléns Outlet varuhuset, på 2000 kvadratmeter, i Marieberg utanför Örebro, där 11 nya medarbetare rekryterats. Varuhuset erbjuder ett sortiment med produkter inom mode, hem och skönhet med välkända varumärken till 30-70 procent lägre pris än rekommenderat pris.

– Efter ett lyckat första år med tre nya outletvaruhus känns det mycket roligt att redan nu öppna vårt andra varuhus i år och det femte totalt. Vi välkomnar våra kunder till det nya varuhuset i Marieberg köpområde, där kunderna kan göra spännande varumärkesfynd till sig själva, hemmet och familjen, säger Stina Klaesson, VD Åhléns Outlet.

Tillsammans med Åhléns digitala satsning och sortimentsutveckling i varuhusen är outlet-konceptet en stor satsning för att möta nya konsumenttrender och erbjuda något nytt inom svensk handel. Inom handeln visar trenden att kunder i stor utsträckning väljer att handla fler dyra produkter, men också fler billiga. Genom det nya konceptet nås ännu fler av dagens och framtidens kunder vilket stärker Åhléns position på marknaden.

Åhléns Outlet är ett dotterbolag till Åhléns AB med ett koncept och sortiment som är tydligt avskilt från Åhléns. Fler outletvaruhus ska efter utvärdering öppna framöver.

Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör Åhléns, tel: 070-5564583, mail: mhu@ahlens.se

Om Åhléns Outle
Åhléns Outlet startade 2018 i Erikslund Västerås, Ingelsta Norrköping samt i Södertälje och är Sveriges första outletkoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak där kunden kan fynda kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Åhléns Outlet är ett dotterbolag till Åhléns AB.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se