Nya Åhléns Halmstad invigs den 18 juli

Nu är det klart att Åhléns i Halmstad öppnar igen den 18 juli. Varuhuset har genomgått en total renovering och kommer att erbjuda sina kunder ett helt nytt koncept vad gäller både inredning
och belysning samt flera sortimentsnyheter.

I den nu totalt sanerade och fräscha lokalen bjuder Åhléns på några nya glada överraskningar.

– Först och främst är vi mycket glada över att återigen öppna vårt Åhlénsvaruhus i Halmstad och firar det genom att presentera ett helt nytt varuhus med Åhléns senaste koncept. Förutom en helt ny butiksinredning och belysning, kommer vi även att erbjuda vårt allra senaste sortiment, säger Ann-Christin Edling-Jönsson, försäljningschef på Åhléns.

Åhléns personal i Halmstad, som under renoveringsarbetet har arbetat på närliggande varuhus, kommer att vara på plats igen redan i mitten av maj för att börja arbetet med att fylla varuhuset och få det klart inför öppningen.

För mer information, kontakta:
Monica Hultgren, Informatör, telefon: 070-556 45 83, e-mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 32 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2013 omsatte Åhléns 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte över 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se