Nypremiär av Åhléns skönhetsavdelning i Mall of Scandinavia

I helgen invigs den nya skönhetsavdelningen på Åhléns i Mall of Scandinavia, som blir en av Sveriges största. Ytan är fördubblad, sortimentet är utökat med många varumärken och nya koncept, shoppar och tjänster har adderats. På plats finns Sveriges främsta expertis inom hudvård, hårvård och makeup.

Den nya skönhetsavdelningen är nu 1 000 kvadratmeter stor och därmed Sveriges tredje största efter Åhléns City i Stockholm och Göteborg. Totalt finns det drygt 300 varumärken inom skönhet och 40 av dem är helt nya. Den nya utökade skönhetsavdelningen erbjuder också nya efterfrågade tjänster så som en nagelbar i samarbete med Depend, bryn- och fransbehandling av Rapide for Brows och en ny hårsalong med Björn Axén. Björn Axén lanserar samtidigt ett nytt koncept ”Open Studio” där de förutom ordinarie behandlingar erbjuder kortare behandlingar och råd för kunder som är på språng.

– Skönhet är ett område som växer på Åhléns och varuhuset i Mall of Scandinavia har från start gått fantastiskt bra. Givet den stora efterfrågan från våra kunder har vi valt att satsa ytterligare och fördubbla skönhetsytan med massor av nya varumärken. Jag är extra stolt över det stora service-erbjudande som vi nu kan erbjuda våra kunder, med frisörsalong, nagelbar, brynbar och mycket annat. Vi ser fram emot att välkomna nya och gamla kunder under invigningen av skönhetsavdelningen, säger Cathrine Wigzell, Affärsområdeschef Skönhet.

Under invigningshelgen den 30/11 till den 2/12 erbjuds kunderna många aktiviteter och fantastiska erbjudanden.

40 nya skönhetsvarumärken på Åhléns i Mall of Scandinavia:

Välbefinnande och inre skönhet: Lilla Bruket, Nordic Superfood, Simris Alg, Better You, The Organic Pharmacy, Neal’s Yard Remedies, Nordic Health.
Ansiktsvård: Kiehl's, Vichy, La Roche Posay, Babor och inom K-Beauty; It’s Skin,
E Nature, Missha, OH K, Benton, Too Cool for School, CremorLab.
Doft: Aerin, Jo Malone, Tom Ford, Bvlgari, mfl.
Make up: Urban Decay, PIXI, The Balm, Elf, Blinc, Morris & Luca och Bourjois som endast finns på Åhléns.
Hårvård: Utökas med ett brett sortiment inom professionell hårvård och varumärken som Kérastase, Kevin Murphy, Davines, Maria Nila, Oribe, Noir, mfl. Även nya stylingverktyg med varumärken som GHD, Hot Tools, och Remington.

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel: 070-556 4583, mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 60 varuhus i Sverige och ehandel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se