• Åhléns/

Öppet modehus hos Åhléns – över 100 personer deltog i en av Sveriges största modefotograferingar

Nu i helgen skapade Åhléns vårens modekampanj, Öppet modehus, tillsammans med över 100 personer som deltog i en gigantisk modefotografering på Åhléns City Stockholm. Alla som ville var välkomna att delta och resultatet blev en härlig mix av människor och en modekampanj med ett personligt uttryck.

Under fredagen och lördagen pågick eventet på Åhléns största varuhus i Stockholm City med hundratal personer som köade för att få medverka i kampanjen.

-       Vi ville skapa en större bredd i vem som får synas i modereklam och det uppnådde vi. Människor i många olika åldrar, storlekar och hudtoner deltog. Deras engagemang och personliga uttryck har skapat en kampanj som visar hur vårens mode ser ut – på riktigt. En kampanj som våra kunder rent bokstavligt kan känna igen sig i, säger Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns.

Intresset att delta i kampanjen var mycket stort. Redan klockan sex på fredagen började folk att köa utanför Åhléns City Stockholm. Inget urval av Åhléns gjordes, utan först till kvarn fick delta. Inne på Åhléns fanns två tillfälliga fotostudior samt en stor avdelning för styling, där professionella fotografer och stylister arbetade parallellt. Resultatet blev över hundra bilder på vårens modenyheter.

På plats fanns TV- och radioprofilen Cissi Wallin som under lördagen livesände på Åhléns Facebooksida. Bilderna som togs under eventet syns nu på utomhustavlor, i skyltfönster och i sociala medier. Reklamfilmer inspelad på eventet går upp på TV redan idag den 13 mars.

Team:

Fotografer – Hördur Ingason och Alice Rosati.

Stylister – Oscar Lange och Sofie Krunegård.

För att ladda ner bilder från eventet, besök Åhléns bildbank:

Länk till reklamfilm:

Åsa Runnvik, Projektledare PR Åhléns, tel: 070-198 94 85, mail: asa.runnvik@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 65 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Citat

Lina Söderqvist