Premiär för Åhléns nya varuhus i Asecs

Den 24 oktober 2019 öppnar Åhléns upp dörrarna till ett helt nytt varuhus enligt senaste koncept, i hjärtat av det nyrenoverade shoppingcentret Asecs i Jönköping. Åhlénsvaruhuset erbjuder ett utökat skönhetsutbud på 400 kvadratmeter med en mängd spännande varumärkesnyheter. Dessutom utökas också modeavdelningen med ett flertal nya varumärken.

Åhléns öppnar i en helt ny lokal den 24 oktober 2019 i samband med att shoppingcentret Asecs i Jönköping avslutar renoveringen av den tredje etappen.

– Vi ser fram emot att välkomna våra kunder till vårt helt nya varuhus i nya fina lokaler. Vi har lagt stort fokus på skönhet genom att fördubbla ytan på vår skönhetsavdelning och även på modeavdelningen tillkommer det ett flertal nya och starka varumärken, säger Andreas Stenman, försäljningschef Retail Åhléns.

Åhléns kommer att vara beläget i mitten av shoppingcentret, i nära anslutning till det nya restaurangtorget. Den nya lokalen innebär ett nytt butikskoncept med stort fokus på skönhetsavdelningen, som utökar sitt utbud av varumärken och fördubblar ytan. Nya varumärken som tillkommer i utbudet är bland annat Estée Lauder, Sensai, YSL och NYX. Även modeavdelningen kommer att utöka sitt utbud av varumärken med Saint Tropez, Soya Concept och The Shirt Factory.

Åhlénsvaruhuset kommer nu att bestå av två våningar. På entréplanet kommer sortimentet skönhet, accessoarer och underkläder att finnas och på övre plan kommer mode, barnkläder, inredning och möbler att erbjudas kunderna.

Åhléns satsar och moderniserar ett flertal varuhus med det allra senaste och nya varuhus-konceptet samtidigt, som utveckling av lokala marknadsplatser i Åhlénsvaruhusen pågår runt om i landet.

Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör Åhléns, tel: 070-5564583,
mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus
i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se