Premiär för Åhléns Outlet i Länna!

Åhléns Outlet öppnade sitt första varuhus i Västerås i mars 2018 och tre år senare, idag den 18 mars, öppnar Åhlens Outlet sitt nionde varuhus, ute på Länna Market söder om Stockholm. Det blir kedjans första stora varuhus i Stockholmsområdet, med en försäljningsyta på 1366 m2 och 10 anställda. Varuhuset ligger granne med Media Markt, XXL och Citygross.

– Vi har länge önskat ett fullstort varuhus i närheten av Stockholm och nu ser vi verkligen fram emot premiären i veckan och att få välkomna våra kunder, säger Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet.Åhléns Outlet har sedan starten utvecklat både sitt erbjudande och koncept. Bland annat har kundvarvet justerats för att få ett smidigt flöde för kunden, vilket i de två senast öppnade varuhusen innebär att vi har gått över till ett låst kundvarv.

Samtidigt som delar av vårt erbjudande behöver vara i ständig förändring så är det viktigt för oss att hitta sätt att visa vårt erbjudande tydligt för kunden och mer lättarbetat för medarbetarna i våra varuhus. Vi har hittat en rumsindelning som vi tror på och som slukar mer produkter, vilket i sin tur gör att våra varuhus kan minska i yta utan att gå ner i omsättning, säger Johan Björkman, försäljningschef Åhléns Outlet.

Idag erbjuder Åhléns Outlet också ett större sortiment inom hem, där segment har adderats eller utökats, som exempel inom trädgård, kök och vardagsrum, samt även leksaker. Mode är också en kategori som säljer bra och efter kundernas önskemål har även en ny träningsavdelning tagits fram.

Inom en månad öppnar också Åhléns Outlet sitt tionde varuhus i Eskilstunas volym-handelsområde Folkesta och då kommer outletkonceptet att ha utvecklats ytterligare.

– Vi har i dagsläget inga fler öppningar kontrakterade eller planerade under året, men Åhléns Outlet är alltid öppna för bra lokaler, till rätt pris i trafikerade köpområden, säger Stina Klaesson

Åhléns Outlet har ett brett sortiment med prisvärda varor inom hem, mode och skönhet. Sortimentet varierar och hålls ständigt levande för att möta kundernas behov och efterfrågan. Här kan kunderna hitta ett sortiment av både välkända och nya tillfälliga varumärken, till 30-70% lägre pris.

Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör
tel: 070-556 4583 / mail: mhu