Premiär för nya Åhléns i Nacka Forum

Imorgon den 27 augusti öppnar ett helt nytt Åhlénsvaruhus på 2 300 kvadratmeter i två plan på ny central yta i Nacka Forum utanför Stockholm. Varuhuset har bytt läge och nyöppnar i ljusa, fräscha lokaler med nytt koncept, ny inredning och många höstnyheter inom Dam, Barn, Hem och Skönhet.

– Vi är mycket stolta över vårt nya moderna varuhus som ligger på ett mycket bättre och centralare läge här i köpcentrat än tidigare. Vi är också nyfikna på vad Nackaborna och våra trogna kunder kommer att tycka om alla förändringar. Det blir jätteroligt att inviga varuhuset tillsammans med dem och det kommer att bli en riktig familjefest med aktiviteter som ansiktsmålning och ballongfigurer till barnen, säger Ulrika Eklund, varuhuschef på Åhléns.

Kl. 10 välkomnar vi alla och våra klubbkunder får 10 procent rabatt på sina köp. På Skönhetsavdelningen kommer makeuprådgivare att finnas på plats, för dem som vill få kostnadsfri sminkning och personliga tips om höstens trender.

Varuhusets totala yta är på 2 300 kvadratmeter och vi har nu utökat vårt sortimentet inom Skönhet med nya märken som Dior, Estee Lauder, YSL samt Origins, allt för att förbättra, förenkla och förgylla vardagen för våra kunder, berättar Ulrika.

För mer information, kontakta:
Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, telefon: 070-556 45 83, e-mail: mhu@ahlens.se

Monica Hultgren, Presskontakt, tel: 08-402 8104 / 070-556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 30 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2014 omsatte Åhléns 4,9 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se