Premiär för nya hem- och skönhetsplanet på Åhléns City Göteborg

Nu i helgen öppnar Göteborgs största skönhetsavdelning med flera nya varumärken som Jo Malone, Atelier Cologne, Urban Decay och Tom Ford och ett helt nytt erbjudande av skönhetstjänster där kunderna kan få både hudvårdsanalyser, makeup-konsultationer, hårstyling och bryn/frans behandlingar.

Den nya hem- och skönhetsavdelningen på gatuplanet har byggts om med Åhléns senaste inredningskoncept. Skönhetsavdelningen är nu mer centralt placerad och kunderna erbjuds nu hela 1300 kvadratmeter yta av inspirerande skönhetsshopping, vilket gör den till Göteborgs största och Sveriges näst största skönhetsavdelning.

Med ett utökat serviceutbud erbjuds även hudvårdsanalyser, makeup-konsultationer och hårstyling och många nya varumärken inom bland annat ansiktsvård, makeup och hårvård. Rapide for Brows samt Björn Axén öppnar nya salonger och Christian Dior’s senaste exklusiva doftkoncept har premiär i Sverige – Maison Christian Dior.

– Vårt varuhus har förnyats och det är roligt att få möjlighet att erbjuda våra kunder vårt nya inspirerande sortiment av hem- och skönhetsprodukter. Det vi framför allt är stolta över är att vi har skapat en plats där vi lyckats kombinera ett fantastiskt skönhetserbjudande med en köpupplevelse som inte finns någon annanstans i Göteborg, säger Carolina Ridell, varuhuschef, Åhléns City Göteborg.

På den nyrenoverade hemavdelningen finner kunderna flera nya välkända varumärken och avdelningen erbjuder nu totalt över 150 olika varumärken inom heminredning, bland annat
House Doctor, som öppnar en större shop. I samband med invigningen av gatuplanet i helgen anordnas aktiviteter och tävlingar. Varje dag får dessutom de första 100 besökarna varsin goodiebag. Åhléns kommer även att erbjuda hårstyling med Björn Axén, skattjakt och många andra överraskningar och tävlingar.

Exempel på nya skönhetsvarumärken på gatuplanet:
Ansiktsvård: Vichy, La Roche Posay, Cetaphil och inom K-Beauty; It’s Skin, E Nature, Missha, OH K, Benton, Too Cool for School, CremorLab.
Makeup: Urban Decay, Tom Ford, PIXI, The Balm, Ardell Beauty, rms Beauty, Blinc, ProClé, Morris & Luca och Bourjois som lanseras I Sverige med exklusivitet på Åhlens.
Hårvård: Noir, Dyson, Noughty, Cloud Nine, Hot Tools, Remington.
Välbefinnande och inre skönhet: Silicea, Glacial, Simris Alg, Linda Myrberg, Better You, The organic Pharmacy, Neal’s Yard Remedies, Nordic Health.
Nya modeshoppar: Day E.T, DKNY, Maison Suisse, Beck Söndergaard, Sandqvist, Vagabond, Carin Wester och Wera.
Nya varumärken inom Heminredning på gatuplanet: House Doctor, Classic collection, House Doctor, Beach House, Dirty Linen, Engmo Dun, Design Letters, Lindt, Smeg, Kreafunk, The Steamery, Richmond & Finch.

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel 070 556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 61 varuhus i Sverige och ehandel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se