Premiär för nya modeaccessoarplanet på Åhléns City Stockholm

I helgen är det premiär för det nya och ombyggda gatuplanet på Åhléns City i Stockholm. Den nya ytan har fått ett helt nytt inredningskoncept och rymmer nu flera nyheter inom modeaccessoarer såsom Efva Attling, Ole Lynggaard, Georg Jensen och ATP Atelier. Nytt är också klockdestinationen Maison Suisse.

– För att fortsätta vara en spännande shoppingdestination söker vi ständigt nya samarbeten med stora och små varumärken som vi hoppas våra kunder uppskattar. Jag är stolt över att vi nu har breddat sortimentet ytterligare och ser fram emot att få välkomna våra kunder till vårt omgjorda moderna gatuplan, uppdaterat med vårt senaste inredningskoncept, fler inspirerande varumärken och shoppar inom både modeaccessoarer och skönhet, säger Andreas Stenman varuhuschef på Åhléns City i Stockholm.

Avdelningen för modeaccessoarer har också utökats med nya shoppar för Filippa K, Sandqvist och DKNY. Även skönhetsavdelningen på gatuplanet har uppdaterats med senaste koncept för varumärkena MAC, Bobbi Brown, The Ordinary, bareMinerals, YSL, Laura Mercier, Giorgio Armani Beauty och Kiehl’s. Dessutom öppnar Urban Decay en helt ny flagship store.

Under invigningshelgen bjuds samtliga kunder in till en dag fylld med aktiviteter, tävlingar och överraskningar. Kunderna får chansen att träffa Efva Attling i hennes nya shop under lördag och söndag eftermiddag, designa sina egna smycken, träffa en personal shopper och vinna goodie bags. Invigning och aktiviteter sker fredag kl. 10:00 – 21:00, lördag kl. 10:00 – 19:00 och söndag kl. 11:00 – 19:00.

Urval av varumärken modeaccessoarer på Gatuplanet:
ATP Atelier, Filippa K, Sandqvist, DKNY, Guess, Day E.T, Vagabond, Ceannis, Carin Wester, Wera, Becksöndergaard, Efva Attling, Ole Lyngaard, Georg Jensen, Thomas Sabo, Maison Suisse, Acne, Rodebjer, Minimarket, Karl Lagerfeld.

Uppdaterade varumärkesshoppar på Skönhetsavdelningen, Gatuplanet:
MAC, Bobbi Brown, The Ordinary, bareMinerals, YSL, Laura Mercier, Giorgio Armani Beauty, Kiehl's och Urban Decay som öppnar sin nya flagship store med Sveriges största disk.

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel 070 556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 61 varuhus i Sverige och ehandel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se