Ahlsell förvärvar distributör i Lapua, Finland

Ahlsell Oy har tecknat avtal om förvärv av Tarviketukku (Lognet Team Oy). Bolaget är en teknisk distributör med bred produktportfölj och har en årlig omsättning på 45 miljoner kronor.

Tarviketukku erbjuder ett brett sortiment av bland annat verktyg, personlig skyddsutrustning, förnödenheter, kemikalier och infästningsprodukter till i huvudsak byggföretag, El- och VS-installatörer, fastighetsförvaltare, samt företag verksamma inom transportsektorn.

Förvärvet stärker vår nuvarande position genom att vi breddar vårt sortiment och utökar vår kundbas, vilket ger oss möjlighet att förstärka vårt erbjudande till nya och befintliga kunder.

Förvärvet beräknas vara genomfört i november.

Claes Seldeby, VD och Koncernchef, Ahlsell AB
08-685 70 00,
claes.seldeby@ahlsell.se

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter nästan 33 miljarder SEK och de tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna.

Med cirka 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!