Ahlsell Norge AS förvärvar distributör av fiber och telecomlösningar i Drammen

Ahlsell Norge AS har ingått avtal om att förvärva samtliga aktier i Ducatel AS. Bolaget har en årlig omsättning på cirka 170 mNOK och 16 anställda.

Ducatel är baserat i Drammen och har en stark marknadsposition i sin leverans av systemlösningar, inklusive kabel- och fiberrör men också kopplingsskåp, nedstigningsbrunnar och fiberverktyg.

Ducatels kunder är i huvudsak telekombolag och fiberentreprenörer. Förvärvet är en strategiskt viktig del av Ahlsells satsning på infrastruktur i Norge. Ahlsells kunder kommer genom förvärvet att få tillgång till Ducatels produktsortiment och projektleveranser, och på så sätt öka sin konkurrenskraft. Ahlsells hållbara distributionssystem och digitala handelslösningar kommer att utveckla Ducatel till ytterligare tillväxt.

Tillträde sker efter norska konkurrensverkets godkännande.

Claes Seldeby, VD och Koncernchef, Ahlsell AB
08-685 70 00,
claes.seldeby@ahlsell.se

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 32 miljarder SEK och de tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!