Munksjö Oyj: Europeiska kommissionen beslutar att avsluta förfarandet mot Munksjö

MUNKSJÖ OYJ, BÖRSMEDDELANDE, 29 oktober 2014 kl. 6.45 CET

Europeiska kommissionen har beslutat att avsluta förfarandet mot Munksjö Oyj, Munksjö AB och Ahlstrom Abp. Beslutet har fattats efter övervägande av företagens svar på meddelandet om invändningar (s.k. "Statement of Objections"), presentationer vid det muntliga förhöret (s.k. ”Oral hearing”), och i synnerhet, de uppgifter som lämnats som svar på kommissionens begäran om upplysningar av den 26 maj 2014.

Munksjö Oyj, Munksjö AB och Ahlstrom Abp mottog den 25 februari 2014 ett meddelande om invändningar (s.k. "Statement of Objections") från Europeiska kommissionen (artikel 14 (1)(a) förordning nummer 139/2004) rörande påstått oriktiga eller vilseledande uppgifter lämnade i samband med förvärvsanmälan till Europeiska kommissionen, ingiven 2012. Samgåendet mellan Munksjö AB och Ahlstrom Abp:s affärsområde Label and Processing slutfördes i två faser under 2013.

För mer information:
Gustav Adlercreutz, Senior Vice President and General Counsel, tel. +358 10 234 5001

Munksjö – Materials for innovative product design

Munksjökoncernen är ett internationellt specialpappersföretag med ett unikt produkterbjudande till flera industriella applikationer och konsumentstyrda produkter. Grundat redan år 1862 är Munksjö bland de världsledande producenterna av högkvalitativa papper inom attraktiva marknadssegment så som dekorpapper, releasepapper, elektrotekniskt papper, slipbaspapper och stålmellanläggspapper. Munksjös globala närvaro och sätt att integrera med kundernas verksamheter, formar en global serviceorganisation med omkring 2 900 anställda. Produktionsanläggningarna finns i Frankrike, Sverige, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien och Kina. Munksjö Oyj är noterat på NASDAQ OMX i Helsingfors. Läs mer på www.munksjo.com.