Munksjö Oyj: Förändring i Ahlstrom Abp:s innehav

MUNKSJÖ OYJ, BÖRSMEDDELANDE, 12 maj 2015 kl. 8:00 CEST

Munksjö Oyj: Förändring i Ahlstrom Abp:s innehav

Munksjö Oyj har den 11 maj 2015 mottagit en anmälan i enlighet med 9 kap. 5 § i finska värdepappersmarknadslagen från Ahlstrom Abp (FO-nummer 1670043-1).

Enligt anmälan har Ahlstrom Abp:s innehav den 11 maj 2015 underskridit gränsen på 5 procent. Ahlstrom Abp:s direkta innehav har minskat till 1 300 981 aktier, vilket motsvarar 2,55 procent av det totala antalet aktier och röster i Munksjö.

Munksjö Oyj

För mer information:
Åsa Fredriksson, SVP HR and Communications,tel. +46 10 250 1003
Laura Lindholm, Investor Relations Manager, tel. +46 10 250 1026

Munksjö - Intelligent pappersteknologi

Munksjö är en världsledande tillverkare av avancerade pappersprodukter utvecklade med intelligent pappersteknologi. Munksjö erbjuder och utvecklar kundspecifik innovativ design och funktionalitet i allt från ytskikt för golv, kök och möbler till releasepapper, konsumentnära förpackningar och energiöverföring. Omställningen till ett hållbart samhälle är en naturlig drivkraft för Munksjös tillväxt då produkterna kan ersätta icke förnyelsebara material. Detta är vad "Made by Munksjö" står för. Munksjös globala närvaro och sätt att interagera med kunderna formar en internationell serviceorganisation med omkring 2 900 anställda och 15 anläggningar i Frankrike, Sverige, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien och Kina. Munksjös aktie är noterad på Nasdaq I Helsingfors och Stockholm. Läs mer på www.munksjo.com.