Ahola Transport: Teckningsperioden förlängs till och med den 30 juni

Finskt tilläggsprospekt avseende den finska delen av nyemissionen i Ahola Transport har publicerats idag. Detta föranleddes av den tidigare meddelade förändringen i villkoren för nyemissionen i Ahola Transport, vilken innebar att det pågående erbjudandet nu avser A-aktier i stället för de inledningsvis erbjudna svenska depåbevisen. Denna förändring publicerades i Sverige genom ett tilläggsmemorandum i pressmeddelande av den 21 maj 2015.

Med anledning av att det finska tilläggsprospektet publiceras så nära den tidigare meddelade sista teckningsdagen förlängs teckningstiden ytterligare i båda länderna. Sista teckningsdag är den 30 juni 2015. Ny beräknad första dag för handel på Aktietorget är den 18 augusti 2015. Aktiens kortnamn kommer att vara AHOLA A, och dess ISIN-kod FI4000127535.

Förändringen medför i övrigt inga ändringar i den svenska emissionen.

Som tidigare meddelats har den pågående svenska emissionen lett till att spridningskravet för notering av Bolagets aktie vid Aktietorget har uppnåtts. Även lägsta beloppsgränsen har passerats.

Informationsmemorandum, anmälningssedlar och pressmeddelanden för svenska investerare kan laddas ner från www.eminova.se och www.aktietorget.se. Svenska kunder i Nordnet hänvisas till instruktioner tillgängliga vid inloggning till Nordnets internettjänster.

För mer information, kontakta:
Verkställande Direktör
Tel: +358 207475111
hans.ahola@aholatransport.com

Rickard Snellman
Business Controller
Tel: +358 444494228
rickard.snellman@aholatransport.com

Ahola Transport är en finsk transport- och logistikkoncern med verksamhet i Norden, Baltikum och CEE-länderna. Ahola Transort erbjuder dynamiska logistiktjänster och specialtransporter, vilka utformas i nära samarbete med kunderna. Koncernen vänder sig främst till kunder med högt ställda krav på precision och flexibilitet, och som ser en strategisk logistikpartner som en integrerad del av den egna produktions- och distributionsapparaten.
Koncernen, med huvudkotor i Karleby, Finland, har idag ca 200 anställda, opererar ca 400 lastfordon och har hubbar för transportoptimering i Finland, Sverige och Estland. Ahola Transort omsatte under 2014 ca 1 miljard SEK, och transport- och logistikverksamheten har varit lönsam under större delen av företagets sextioåriga historia.